Daimglass och jobbansökningar

Vad klockan gick snabbt..Nyss var den halv tre och jag gick på stan i solen och mumsade på en daim-glass..Blev inget långt rep idag, skönt var väl det. Blev ingen löprunda heller. Däremot har jag suttit ganska länge med mina jobbansökningar. Skickat in några nya, ändrat lite, osv. Har varit och pantat och handlat mat åt mamma också, tror att jag han springa fem vändor till bilen på parkeringen och in igen! Först gick jag in med 5 fullsmockade sopsäckar med pantflaskor, hann sätta in 5 i maskinen, och givetvis så blir maskinen full. Så jag traskade med mina nerhasade mjukisbyxor, foppatofflor och otroligt risiga hår (som det kan bli då man har tränat ungefär), och letade efter någon i personalen som kunde fixa problemet åt mig. Under tiden hade säkert 10 pers hunnit skåda igenom mig och undrat va fasen jag slängde runt med dom där påsarna för..Någon fixade till det iallafall och jag kunde panta klart. Då fick jag gå tillbaka ut till bilen och hämta resterande påsar. Pantade även dessa..Glömde ta med den där kolsyreapparaten med in som jag skulle byta in, gick och hämtade den. Glömde plånboken i bilen, hämtade även den. Det blev några vändor..

Så, nu sitter jag här efter en supergod middag bestående av kycklingfileér, ris och en baconsås med en supergod sallad till som vi åt ute i inglasade delen..Egentligen så skulle vi ha ätit glass och jordgubbar till efterrätt men vi orkade inte det så vi gick direkt på godiset samtidigt som vi såg på Robinson..

Nu ska jag lägga mig på spikmattan en stund, och se om den gör något underverk på min rygg, annars är det tänkt att John Blund ska komma och natta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0