Vårruset i torsdags

Ja, jag var som sagt och sprang Vårruset i Luleå i torsdags. Kan säga att det var bland det roligaste jag gjort! Har aldrig sprungit något lopp hittills, men jag blev såld! Så mest troligt så blir det till att springa tjejjoggen också.. Någon som vill hänga på? Iallafall, vårruset..Den slingan var 5 km och jag sprang på tiden 24.41. Det som jag tyckte var svårast var hur man skulle disponera krafterna, man vet ju inte hur banan ser ut om man inte sprungit den förr. Tex. vad väntar runt hörnet, är det backe/vad för typ av underlag/smal stig etc. Men det var iallafall skitkul, och jag och mamma lyckades ju hamna på förstasidan i kurirens bilaga. Dock med en mängd andra på bild, men ;)

Det var nästan häftigast i början när det stod 6 tusen kvinnor och värmde upp till några instruktörer och dunkande musik, hur coolt som helst! På plats var även Peter Siepen och Blossom Taiton(stavning?).. Vinnaren i vårruset, luleå sprang på tiden 16.10, kan inte säga annat än att jag är mäkta imponerad. Starkt gjort..

Kan också nämna att jag gått ner lite drygt 3 kg sedan jag började springa ordentligt i mitten av maj. Har egentligen inte tänkt så mycket på vikten utan mest konditionen, har inte ändrat matvanor eller nånting, äter godis och annat gott precis som vanligt! Så det är väl en liten bonus ;)

Nu framöver så ska jag försöka köra ganska mycket backträning, det är där jag är som svagast..Så om ni ser några galningar springa upp och ner på strömlida så är det jag och min mamma :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0