Tungt köksbord och god sallad

Imorgon åker jag och Pia, min svärmor iväg till Umeå och ska hämta nyckeln och äntligen få se våran lägenhet! Jag och henke har köpt ett köksbord och fyra stolar, så jag gick och tog fram bordet för att se hur stort det var, och det var betydligt större än jag minns det..Så om det ryms så får det kanske följa med ner imorgon..

Idag, efter löpningen så gjorde jag en sallad till mig, mamma och Anders. Den blev faktiskt riktigt god, även fast vi inte hade nå räkor eller kyckling eller någonting sånt. Så det blev isbergssallad, tomat, gurka, rödlök, fetaost, ägg, samt en röra gjord på turkisk yoghurt och kryddor. Till detta så hade vi stekta vitlöksbröd..Blandade olivolja, flingsalt samt vitlökskrydda (vi hade ingen vitlök hemma, annars hade det varit pressad vitlök i), sen penslade jag på detta på bröden, båda sidor, sedan stekte jag dessa i stekpanna tills de fått färg..Mumma!

 

Just ja, glömde väl säga hur det gick i Luleå ? Vi hittade ett tyg som var glansigt i rött, inte direkt vad jag hade tänkt mig men det kan nog bli bra! Jag har ju en duktig sömmerska till min hjälp. :) Ni får väl se resultatet sen!

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vilken fräsch måltid!:.)) Och fetaost som är så gott!!

2009-05-04 @ 13:58:33
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0