En sak i taget

okej, värsta skolkrisen har lugnat ner sig lite, vi har fortfarande lika mycket att göra men jag försöker att ta en sak i taget och inte hetsa upp mig över det. Har alldeles för höga krav på mig själv, men, jag vill verkligen göra bra ifrån mig, det är ju sista avstampen innan att förhoppningsvis få göra det man mest av allt vill! Och då vill man ju inte komma med halvtaskiga resultat heller. Men men, slappna av ala yoga, djupa andetag - ska försöka ta det lungt iallafall..

Tränar med Donny nu varje dag inför utställningen. Inget seriöst, mest bara hur han ska stå och så vidare, så han vänjer sig och inte vill börja hålla på och flytta på benen eller sätta sig ner. Och vet ni, han sköter sig alldeles utmärkt, han står så still att jag till och med kan gå ifrån honom, hämta kameran och fota honom :P Han tittar bara lite nyfiket på mig och viftar lite med svansen, men rör inte ett hårstrå i övrigt. Det känns skönt, hoppas bara att han gör det på utställningen också. Var in och tittade på hans kullsyskon och släkt igårkväll, där finns många fina resultat, mestadels 1or och 2or hela vägen..Och Donny är fruktansvärt lik sin farmor, ska lägga ut kort så ni får se sen! (Och hon har förövrigt representerat Sverige i någon internationell utställning, kommer inte ihåg om det var nån vm eller em tävling, men nått sånt där.) Så det låter ju lovande iallafall, men, vi tänker bara fara dit och pröva nu på lördag. Känna hur det känns, träffa andra och få se hur allt går till egentligen. Det är 14 anmälda engelska settrar, och då delas dessa in i olika klasser, Donny hamnar i jaktklass då han har jaktmeriter på sin lista.

Nej nu måste jag återgå till plugget, ska skriva upp lite stödord inför seminariet i eftermiddag, om genus - kvinnligt och manligt ledarskap.. 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Lycka till!

2009-11-05 @ 20:49:23
URL: http://jeanytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0