Tentan klarad med råge!

ja, detta resultat mötte mig för någon dag sedan, 14/16 poäng, vilket ger högsta betyget VG. Det betyder i sin tur att jag fick högsta betyg på hela kursen! (Idrott och hälsa i ett samhällsperspektiv). Jag är hur nöjd och glad som helst för det, gör en lite extra motiverad att plugga det lilla extra då det känns uppnåeligt!

Kursen vi läser nu är förövrigt ännu mer intressant, och vi läser mycket om psykologi och kommunikation, om barns uppväxt och uppfostran och sånt man kanske inte trodde man skulle sitta och läsa då man ska bli idrottsvetare, men det är väl det som är så bra med det här programmet tycker jag, man får "hela paketet"!

Nog om skolan, jag har varit riktigt irriterad på min vovve igår, som hade tuggat sönder min laddare till datorn när jag kom hem från skolan. Han var jätteglad, men det var inte matte vill jag lova..Så inte nog med att min mobil är trasig, så måste jag nu skaffa en ny laddare också. Sånt gillar inte min studentplånka, men..Det är ju saker jag är rätt beroende av så jag kan inte vänta!

I övrigt så spenderar jag rätt mycket av min lediga tid på IKSU, där det för det mesta tränas spinning och body pump. Har ökat vikter på alla övningar i pumpen, skönt när man känner att man faktiskt orkar mer! :D Annars blir det ju rätt mycket tid med donny också, han är ju faktiskt riktigt charmig av sig också, så det är väl inte alltid jag är arg på honom, haha. :)

Jag ska nog försöka bättra mig på att lägga in bilder, det är ju mycket roligare att läsa då, tycker ni inte det? :)

PS. Om någon har bra mattips så är detta MYCKET välkommet, som inte är av sorten spaghetti & köttfärssås, mackaroner och korv/köttbullar eller omelett...! DS.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Roligt att du klarade tentan så bra! Mattips är jag ingen hejjare på men Johan och Ida gjorde goda majs och kesoplättar igår. (han är ju hemmapappa på deltid nu- me like!)

1 burk majskorn

3 ägg

1 dl vetmjöl

1/2 paket keso (125 gram)

lite salt

olja eller smör att steka i



Blanda ihop och grädda!

Servera med grönsaker och eventuellt stekt bacon

Mums!

2009-10-21 @ 19:31:56
URL: http://jeanytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0