FIDO-dalen

Nu är jag hemkommen från ett ställe som heder Degersjön, eller FIDO-dalen som det kallas..Vi har cyklat dit i grupper, totalt 60 pers. Efter tre mil med tuff terräng, grusvägar och uppförsbackar som aldrig hade någon ände så kom vi fram, desstuom med stor, tung packning på ryggen.. Vi har lagat mat, haft gruppsamarbetsövningar , paddlat, lagat mat över eld, haft fler övningar som tex första hjälpen i naturen (vad gör man när en person gjort illa sig och det inte finns möjlighet för ambulans att ta sig fram) osv..Därefter har vi sjungit vid brasan, grillat pinnbröd..Sovit i militärtält och suttit nattvakt vid brasan. Idag har vi haft lite aktiviteter också och därefter cylat hem, inte lika långt som dagen före men en bit över milen iaf. Fantastiskt väder har vi haft, soligt och klart båda dagarna och en mörk, stjärnklar natt. Denna resa har vi då gjort, arrangerad av skolan, som ingår i utbildningen, dels för att vi ska lära känna varandra bättre men också för att vi ska lära känna oss själva också, vilket mycket av det vi gör i skolan nu går ut på. Eftersom jag går en ledarskapsutbildning, så är det ju rätt bra om jag känner mig själv väl innan jag kan leda andra. Massa babbel nu men,  tycker bara vi gör så bra grejer ;P

Nu funderar jag på att ta upp packningen, hänga ut den på altan, då den luktar rök, sedan fundera ut middagen..

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Verkar som om ni har haft det jättehärligt, skönt att få vara ute när det är så härligt väder! /Kramar från Piteå

2009-09-15 @ 20:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0