Tärnaby imorgon!

Börjar känna mig piggare och det är riktigt skönt! Vill ju inte vara sjuk när jag ju ska till tärnaby med klassen imorgon. Och som jag längtar dit! Har bokat tvättstuga kl 16, sen måste jag iväg och handla. Och det är ju kul att vara student idag, det är bara klä på sig och GÅ till ica i detta hemska snöoväder, hemma kan man ju snylta bilen och fara iväg! ;)

Börjar kännas roligare och roligare med anatomi-kursen också (förmodligen i takt med att jag blir mer och mer frisk), och då man börjar förstå nånting! Vi ska ju lära oss nästan alla ben och muskler i kroppen, men också om ligament. Vi ska även kunna musklernas ursprung och fästen samt funktion. Så det är väldigt mycket som man bara ska dunka in i huvudet. Ska köpa mig en plansch på bokhandeln, ni vet en sån med en gubbe som man ser fram och baksidan på med alla muskler visade och utskrivna. Den ska jag hänga upp någonstans så jag går förbi den och kan titta på den varje dag! Då ser man ju allt i sitt sammanhang, kanske saker och ting blir lite klarare då..

Man förstår egentligen inte hur previligerad man är, vi har ju föreläsare (sjukgymnaster) som är världsledande inom forskning! Vi har bla. tre kronors gamla sjukgymnast (som tillhörde 3 kronor i 15 år), men också sjukgymnaster och läkare som diagnostiserar, opererar och behandlar den svenska idrottseliten! Det är ganska coolt tycker jag! ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0