Jag vet iallafall att en cell har en cellkärna..

Eftermiddagen bjöd på en föreläsning av en mycket kompetent och ambitiös tjej som hade tagit studieuppehåll vid termin 7 på läkarprogrammet, för att forska på Idrottsmedicinska enheten. Jag vet inte exakt vad hon forskar kring, men hennes föreläsning handlade iallafall om cellerna och om metabolism. Jag kommer typ inte ihåg någonting från föreläsningen. Jag satt där och stirrade på alla små bilder på vad som skulle föreställa celler, och såg en massa förkortningar med plus och minustecken bakom. Och när jag känner att det är alldeles för mycket att ta in, då är det som att hjärnan stänger av..Jag ser ju att hon står för brinnande livet och försöker förklara för oss vad citronsyracykeln och allt vad det heter är för någonting, men allt jag ser är hennes mun som rör sig och gesterna som hon gör med armarna. Jag hoppas att jag får tag i någon bok som en femåring förstår, som kan förklara för mig vad allt detta betyder i sitt sammanhang.

Så för att försöka låta min hjärna vila lite, som annars kommer drabbas av en hemsk "träningsvärk" ;) hehe, så tror jag att jag ska försöka baka lite kanelbullar ikväll. Är så fruktansvärt sugen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0