Bajsvarning

Mycket har hänt sedan sist. I torsdags åkte jag hem till Piteå, för att på fredagen närvara vid min farfars begravning. Den var väldigt fin och enkel i sin helhet, inga krusiduller, precis som farfar var.

Donny var inte riktigt sig själv då jag åkte till Piteå, han hade haft väldigt ont i magen sent, sent på kvällen innan jag skulle fara (onsdagkväll), han kunde inte gå utan att börja pipa och krypa ihop. Stackarn, så ont han hade i magen! Han spydde också en gång under den kvällen, vi noterade också att han varken ätit eller druckit den dagen. Vaknade på natten av att han låg och pep och hade ont, tog upp han i sängen och låg och strök magen på honom tills han somnade. Vaknade på morgonen av att han låg nedanför min sängsida och att magen som gurglade och levde om, ungefär som att han var jättegasig och hungrig. Jag åkte hem, henke ringer och säger att han spytt två gånger till.  Ingen mat, inget vatten, ingen avföring. Han ringer veterinären då Donny nu börjar se trött och hängig ut. Får komma in direkt, blodprov, röntgen, dropp och kontrastvätska, därefter hem för att låta vätskan rinna ner till tarmen, och sedan skulle de in igen fredagmorgon. Om vätskan stannat upp nånstans i tarmen så kan dom se det på röntgen, och då veta om han har stopp nånstans. Väl hemma på kvällen innan så bajsar han ut vätskan och en smal ljus bajssträng. (ursäkta bajs-språket men..). Verkade därefter bli lite bättre sa henke. Innan läggdags hade han också druckit självmant och ätit några kulor. Bra! Röntgen visade gaser och mest troligt förstoppning, så nu verkar det iaf vända. Ris ska han äta nu 2 dagar till och därefter övergå till normal kost. Så nu väntar vi och bevakar. Skönt att han mår bättre!

Nu är det ju också yran här i Umeå = mycket folk, mycket brännboll, mycket fest. Eftersom jag fyller år imorgon (söndag), så har jag bestämt att jag ska partaja lite ikväll! Kommer bli kul!

Nä, nu måste jag ta tag i disken sedan ska jag handla lite ingredienser till en tårta.
Ha en trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0