Lövkrattning

Vaknade idag vid halv nio av en nödig hund, så vi tog en liten prommis då och sedan gick vi hem och åt frukost. Dagen spenderades med lövkrattning, och Donnsan var så hjälpsam med matte, följde med mig fram och tillbaka mellan släpet och häcken med skottkärran! hehe.. Vissa gånger fick han stanna och vakta lövhögarna åt mig, en gång sprang han och hoppade efter en fjäril dock..haha!

Vi cyklade också in till stan och fixade lite tillbehör till maten, för jag fixade maten idag så mamma och anders fick fixa klart i trädgården. Så nu har vi ätit, det blev kyckling och potatis, morötter, rödlök och paprika i ugn med vitt vin ringlat över det och timjan, rosmarin. Supergött..Till det gjorde jag en sås, man mosar en apetina fetaost (ni vet en sån där "fetaostplatta"), blandar den i en creme fraiche, pressar ca 2-3 vitlökar och kryddar med lite svartpeppar, enkelt och gott. Passar dessutom hur bra som helst till grillat, verkligen hur gott som helst!

Nu ska jag försöka plugga lite hade jag tänkt, men först en dusch! Ikväll anländer också henke till pite :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

| MALLA C |
RSS 2.0